onsdag 23 juli 2008

Hälsans kök och halsont

Ibland händer det som är mest unexpected. C var med farmor och Pappa J på Konsum i Arvidsjaur och hittade Hälsans Köks Vege schnitzel. Ni som känner C vet att det är väldigt speciellt kring maten. Svårt att hitta nya saker som han är beredd att smaka och det som finns med på Cs lista över mat som går att äta sitter inte säkert. Det är känsligt helt enkelt. Och begränsat. Men Hälsans köks Vege schnitzlar är goda..de kallas för chicken (jag har inte tänkte tala om för honom att det är soja protein, minnsann) och äts med ketchup. Och så nynnar C medans han äter. Det betyder att Hälsans köks Vege schnitzlar får godkänt. De finns även här så C nynnade till middag idag.

O har varit hos en kompis idag och jag har ont i halsen. Trist.

Nu ska jag laga mat. Stekt sill med potatis och rårivna morötter.

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem!! Jag måste bara kommentera och hålla med C. har ätit dessa schnitzlar i några år och nynnar nog också när jag äter dem :-)!
Själva svättas vi i värmen och har varit i torpet i Götene i sommar och på bröllop på Gotland. snart bär det i väg för att gävas i 2 veckor.

Ha det gott. Krama familjen!
Maria